Hej!
„Praca jako wartość w życiu człowieka”
Nasza koordynatora p.Justyna poprowadziła je w bardzo ciekawy sposób.
Naszym zadaniem było napisać, czym zajmują się nasi rodzice i jakie czerpiemy z tego korzyści.
Na wstępie należałoby określić czym naprawdę jest praca i do czego służy w życiu człowieka. Słowu praca wg encyklopedii to celowa działalność człowieka prowadząca do wytworzenia dóbr materialnych lub kulturalnych. Jest to forma działania odgrywająca szczególnie ważną role w rozwoju społeczeństwa. Praca jest środkiem, który zapewnia nam istnienie w dzisiejszym świecie oraz osiągniecie szacunku, poważania i prestiżu. Praca to słowo znaczące tak wiele dla człowieka, ze na przestrzeni wieków urosło do rangi filozofii. „Żadna praca nie hańbi”, „Jaka praca taka płaca”-to przysłowia które towarzysza nam od wczesnego dzieciństwa. A najbardziej aktualnym przysłowiem dla czasów teraźniejszych jest „Cierpliwością i praca ludzie się bogacą”. Teraźniejsza młodzież prace traktuje jako źródło zarobkowania. Młodzi ludzie staja się materialistami i zapominają prawdziwa wartość pracy. Praca jest sensem naszego życia. Czlowiek jako istota myśląca i twórcza nie może być po prostu obserwatorem otaczającego świata. Dlatego tworzy zostawiając po sobie dobra materialne lub kulturalne z których korzystają przyszłe pokolenia.
A teraz najciekawsza praca, o rodzinie Magdy:
Mój tata pracuje jako kierowca autobusu PKS, siedziba tej prywatnej firmy znajduje się w Wejherowie. Jego dochód nie przekracza 2400 zł. Netto. Mama pracuje jako ekspedientka w prywatnym sklepie w Luzinie, jej dochód nie przekracza 1200 zł. Netto. Wspólny dochód w mojej rodzinie wynosi około 3600 zł. Moimi korzyściami to ciągły dostęp do Internetu i comiesięczne doładowanie telefonu komórkowego. Rodzice utrzymują całą rodzinę (mam trzy młodsze siostry i starszego brata), dlatego nie mogą sobie pozwolić na wszystkie moje zachcianki. Mimo to, nie zrażam się tym i sama zarabiam, małe pieniądze na swoje, własne wydatki, poprzez udzielania korepetycji z matematyki.
Następnie rozmawialiśmy o swoim wymarzonym zawodzie. Ale jak to się ma do rzeczywistości? Już odpowiadamy. Aby sprawdzić czy mamy potencjał do zawodu, który chcemy wykonywać w przyszłości rozwiązaliśmy test.
Aby poznać wyniki, trzeba było uzupełnić tabelkę, przyznając każdemu pytaniu po:
2pkt.- bardzo lubię
1pkt.-lubię
0pkt.-nie lubię
-1pkt.- nie lubię
Pytania testu:
2.Organizować zabawy dla dzieci?
3.Gospodarować własnymi pieniędzmi?
4.Hodować i pielęgnować kwiaty?
6.Opiekować się chorymi?
7.Rozwiązywać zagadki matematyczne?
8.Pracować na działce?
9.Majsterkować?
10.Pomagać rówieśnikom w nauce?
11.Wprowadzać dane do komputera?
12.Chodzić na długie wycieczki?
13.Budować coś z drewna itp.
14.Organizować wycieczki?
15.Rysować tabele ,schematy ,wykresy?
16.Spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu?
17.Pomagać przy naprawie samochodu?
18.Przebywać w towarzystwie przyjaciół?
19.Rozwiązywać krzyżówki?
20.Oglądać filmy przyrodnicze?
21.Malować ściany w mieszkaniu?
22.Bawić się z małymi dziećmi?
23.Zapamiętywać np .numery telefonów ,daty
24.Obserwować zwierzęta w zoo?
25.Przygotowywać przetwory na zimę?
26.Pomagać ludziom?
27.Wypełniać formularze ,ankiety ,druki?
28.Pomagać w pracach w gospodarstwie?
29. Szyć na maszynie?
30.Udzielać innym porad?
31.Gromadzić i porządkować różne informacje?
32.Opiekować się zwierzętami?
33.Sprzątać mieszkanie?
34.Opowiadać dzieciom bajki?
35.Rysować plany budynków?
36.Wykonywać zielnik?
37.Montować urządzenia techniczne?
38.Przekonywać innych?
39.Pisać pamiętniki?
40.Uprawiać ogródek?
41.Myć naczynia?
42.Wypowiadać się w imieniu innych?
43.Pisać opowiadania?
44.Obserwować ptaki?
Rzeczy | Ludzie | Dane | Przyroda |
1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 32 |
33 | 34 | 35 | 36 |
37 | 38 | 39 | 40 |
41 | 42 | 43 | 44 |
Razem: | Razem: | Razem: | Razem: |
Po uzupełnieniu tabelki, czyli wykonaniu testu każda z nas powiedziała kim chce zostać w przyszłości, nasze wymarzone zawody to:
- Edyta Pobłocka- nauczyciel matematyki, wyniki testu:
15pkt.- ludzie,
15pkt.- dane
11pkt.- przyroda
8 pkt.- rzeczy
- Weronika Piwka- ekonomista, wyniki testu:
11pkt.-ludzie
11pkt.-przyroda
11pkt.-dane
-1pkt.-rzeczy
- Maria Wiecka- tłumacz, wyniki testu:
17pkt.- ludzie
16pkt.- przyroda
-2pkt- dane
-3pkt. Rzeczy
- Maria Magdalena Meyer- ginekolog, bądź nauczyciel biologii, wyniki testu:
20 pkt.- ludzie
16 pkt.-dane
12 pkt.- przyroda
-8pkt. rzeczy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz