O nas

Strzepcz, Pomorskie, Poland
Jesteśmy młodymi osobami tryskającymi energią. Lubimy nowe wyzwania, jesteśmy osobami wymagającymi, nie tylko od otoczenia ale przede wszystkim od siebie. Naszym zdaniem nauka poprzez zabawę jest najlepszym sposobem na pogłębianie wiedzy. Wiemy, że uczestnicząc w tym projekcie nie będziemy się nudzić, a świetnie bawić.

czwartek, 19 marca 2009

(14) Zajęcia z przedsiębiorczości 19.03.09

Hej!

Htsz.. htsz…

Dzisiejszym tematem na zajęciach z przedsiębiorczości było:

„Praca jako wartość w życiu człowieka”

Nasza koordynatora p.Justyna poprowadziła je w bardzo ciekawy sposób.

Naszym zadaniem było napisać, czym zajmują się nasi rodzice i jakie czerpiemy z tego korzyści.



Na wstępie należałoby określić czym naprawdę jest praca i do czego służy w życiu człowieka. Słowu praca wg encyklopedii to celowa działalność człowieka prowadząca do wytworzenia dóbr materialnych lub kulturalnych. Jest to forma działania odgrywająca szczególnie ważną role w rozwoju społeczeństwa. Praca jest środkiem, który zapewnia nam istnienie w dzisiejszym świecie oraz osiągniecie szacunku, poważania i prestiżu. Praca to słowo znaczące tak wiele dla człowieka, ze na przestrzeni wieków urosło do rangi filozofii. „Żadna praca nie hańbi”, „Jaka praca taka płaca”-to przysłowia które towarzysza nam od wczesnego dzieciństwa. A najbardziej aktualnym przysłowiem dla czasów teraźniejszych jest „Cierpliwością i praca ludzie się bogacą”. Teraźniejsza młodzież prace traktuje jako źródło zarobkowania. Młodzi ludzie staja się materialistami i zapominają prawdziwa wartość pracy. Praca jest sensem naszego życia. Czlowiek jako istota myśląca i twórcza nie może być po prostu obserwatorem otaczającego świata. Dlatego tworzy zostawiając po sobie dobra materialne lub kulturalne z których korzystają przyszłe pokolenia.


A teraz najciekawsza praca, o rodzinie Magdy:


Mój tata pracuje jako kierowca autobusu PKS, siedziba tej prywatnej firmy znajduje się w Wejherowie. Jego dochód nie przekracza 2400 zł. Netto. Mama pracuje jako ekspedientka w prywatnym sklepie w Luzinie, jej dochód nie przekracza 1200 zł. Netto. Wspólny dochód w mojej rodzinie wynosi około 3600 zł. Moimi korzyściami to ciągły dostęp do Internetu i comiesięczne doładowanie telefonu komórkowego. Rodzice utrzymują całą rodzinę (mam trzy młodsze siostry i starszego brata), dlatego nie mogą sobie pozwolić na wszystkie moje zachcianki. Mimo to, nie zrażam się tym i sama zarabiam, małe pieniądze na swoje, własne wydatki, poprzez udzielania korepetycji z matematyki.


Następnie rozmawialiśmy o swoim wymarzonym zawodzie. Ale jak to się ma do rzeczywistości? Już odpowiadamy. Aby sprawdzić czy mamy potencjał do zawodu, który chcemy wykonywać w przyszłości rozwiązaliśmy test.

Aby poznać wyniki, trzeba było uzupełnić tabelkę, przyznając każdemu pytaniu po:

2pkt.- bardzo lubię

1pkt.-lubię

0pkt.-nie lubię

-1pkt.- nie lubię

-2pkt.- bardzo nie lubię

Pytania testu:


1.Naprawiać zepsute mechanizmy?

2.Organizować zabawy dla dzieci?

3.Gospodarować własnymi pieniędzmi?

4.Hodować i pielęgnować kwiaty?

6.Opiekować się chorymi?

7.Rozwiązywać zagadki matematyczne?

8.Pracować na działce?

9.Majsterkować?

10.Pomagać rówieśnikom w nauce?

11.Wprowadzać dane do komputera?

12.Chodzić na długie wycieczki?

13.Budować coś z drewna itp.

14.Organizować wycieczki?

15.Rysować tabele ,schematy ,wykresy?

16.Spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu?

17.Pomagać przy naprawie samochodu?

18.Przebywać w towarzystwie przyjaciół?

19.Rozwiązywać krzyżówki?

20.Oglądać filmy przyrodnicze?

21.Malować ściany w mieszkaniu?

22.Bawić się z małymi dziećmi?

23.Zapamiętywać np .numery telefonów ,daty

24.Obserwować zwierzęta w zoo?

25.Przygotowywać przetwory na zimę?

26.Pomagać ludziom?

27.Wypełniać formularze ,ankiety ,druki?

28.Pomagać w pracach w gospodarstwie?

29. Szyć na maszynie?

30.Udzielać innym porad?

31.Gromadzić i porządkować różne informacje?

32.Opiekować się zwierzętami?

33.Sprzątać mieszkanie?

34.Opowiadać dzieciom bajki?

35.Rysować plany budynków?

36.Wykonywać zielnik?

37.Montować urządzenia techniczne?

38.Przekonywać innych?

39.Pisać pamiętniki?

40.Uprawiać ogródek?

41.Myć naczynia?

42.Wypowiadać się w imieniu innych?

43.Pisać opowiadania?

44.Obserwować ptaki?




Rzeczy

Ludzie

Dane

Przyroda

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

Razem:

Razem:

Razem:

Razem:



Po uzupełnieniu tabelki, czyli wykonaniu testu każda z nas powiedziała kim chce zostać w przyszłości, nasze wymarzone zawody to:

  • Edyta Pobłocka- nauczyciel matematyki, wyniki testu:
    15pkt.- ludzie,
    15pkt.- dane
    11pkt.- przyroda
    8 pkt.- rzeczy

  • Weronika Piwka- ekonomista, wyniki testu:
    11pkt.-ludzie
    11pkt.-przyroda
    11pkt.-dane
    -1pkt.-rzeczy

  • Maria Wiecka- tłumacz, wyniki testu:
    17pkt.- ludzie
    16pkt.- przyroda
    -2pkt- dane
    -3pkt. Rzeczy

  • Maria Magdalena Meyer- ginekolog, bądź nauczyciel biologii, wyniki testu:
    20 pkt.- ludzie
    16 pkt.-dane
    12 pkt.- przyroda
    -8pkt. rzeczy

A wy, kim chcecie zostać w przyszłości ?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz