O nas

Strzepcz, Pomorskie, Poland
Jesteśmy młodymi osobami tryskającymi energią. Lubimy nowe wyzwania, jesteśmy osobami wymagającymi, nie tylko od otoczenia ale przede wszystkim od siebie. Naszym zdaniem nauka poprzez zabawę jest najlepszym sposobem na pogłębianie wiedzy. Wiemy, że uczestnicząc w tym projekcie nie będziemy się nudzić, a świetnie bawić.

czwartek, 3 grudnia 2009

(8) 3.12.2009 Zajęcia matematyczno-przyrodnicze

Hej!
Na początek naszych zajęć tradycyjnie zrobiliśmy ćwiczenie otwierające. Tym razem było o pięć przedmiotów więcej, czyli aż dwadzieścia, a czas 10 sekund.Oto przedmioty,które mieliśmy zapamiętać:
kamień,kalkulator, kubeczek, muszelka, b
ateria, gierka, klucz, lakier do paznokci, łyżeczka, ostrzynka, pomadka, lupa, strzykawka, zapalniczka, komórka, kasztan, marker, walkman, śrubka, klocek.

A oto nasze wyniki:
  • Weronika 90%
  • Karolina 75%
  • Paweł 75%
  • Krzysiek 65 %
  • Maria 60%
Kolejnym punktem naszego spotkania był podział zadań i organizacja pracy,czyli kto, i co ma zrobić oraz jak się do tego zabrać, i kiedy?Pani Dorota przypomniała nam istotę poszczególnych zadań i ich ogólne założenia,a my przedyskutowaliśmy kwestię planowania wykonania wybranych zadań. wszyscy przedstawili swoje propozycje z argumentami za i przeciw.Następnie każdy z nas wybrał sobie jakiś temat z pięciu głównych zadań naszej edycji i zapisaliśmy na kartkach pytania, które są niezbędne do realizacji naszych zajęć i z którymi będziemy pracować przez całą edycję. Oto kilka naszych propozycji:

Akwarium

1)Jaka woda będzie najodpowiedniejsza?

2)Jaka ilość wody odpowiada wskazaniom?
3)Jaka powinna być wysokość temperatury?
4)Co zrobić aby akwarium samo się oczyszcza
ło?
5)Jakie podłoże będzie najodpowiedniejsze?

6)Jakie powinny być warunki świetlne i termiczne?
7)Jakie gatunki zwierząt i roślin będą najodpowiedniejsze?
8)Jaką pielęgnację powinniśmy stosować?

9)Jaką karmę powinniśmy wybrać dla zwierząt?
10)Jak dobrać organizmy aby w akwarium panowała równowaga ekologiczna?

Debata

''Drwale w Puszczy Białowieskiej''


1)Na czym polega wyjątkowość Puszczy Białowieskiej?
2) O co toczy się spór różnych grup społecznych miesz
kających w pobliżu
Puszczy?
3) Dlaczego toczy się spór?

4) Kto i za czym się odpowiada?
5) Jakie argumenty przemawiają za i przeciw?
6) Co myślą o tym zwykli mieszkańcy okolic puszcz
y, ekolodzy?
7) Czy może być tak, że wszyscy mają rację?
8) Endemity i relikty.

Kongres
''Wiek XXI wiekiem przywracania świata ludziom i ludzi światu''

1) Co to jest kongres?
2) Przykłady kongresu.
3) Czy powinniśmy zrobić imprezę kameralną,czy
może dużą?
4) Czy zapraszać różnego rodzaju media?

5) Czy mogą być imprezy towarzyszące?
6) Z jakimi problemami borykają się ekolodzy?
7) Jakie są przyczyny i skutki zanieczyszczania powietrza?(omówienie kwestii
kwaśnych deszczy,efektu cieplarnianego, dzi
ury ozonowej i smogu:
fotochemicznego i siarkowego)

8) Gdzie zorganizować kongres?
9) Kto poprowadzi kongres?
10) Jakie dekoracje będą nam potrzebne?

11) Jakie przedstawienia multimedialne można zaprezentować?
12) Jak ograniczyć ilość ścieków, wycinanie lasów i różnego rodzaju detergenty?

Wyspa
1)Jak zagospodarować tereny bagienne i łąki?

2)W jaki sposób będziemy zdobywać pożywienie?
3)Co zrobić aby budowle nie zajmowały dużo miejsca?
4)W jaki sposób i gdzie umieścić linie komunikacyjne?
5)Co zrobić aby nasza wyspa była bardziej ekologi
czna?
6)Jak oszczędnie gospodarować terenami?


Po tym nasze kartki umieściliśmy na planszac
h z tematami tejże ciekawej i ekscytującej edycji.:)Następnie pobuszowaliśmy trochę w internecie i znaleźliśmy ciekawe linki stronek internetowych, w których były zawarte artykuły przydatne do naszych zajęć. Linki stronek są umieszczone po lewej stronie bloga i zachęcamy do odwiedzenia ich, albowiem naprawdę wciągają swoją fabułą i aż proszą się do przeczytania.:) Na koniec zajęć wspólnie dokonaliśmy ewaluację. Oto nasze wyniki:

Tempo pracy: trzy osoby były na tak, a dwie na nie.
Przebieg zajęć: trzy osoby na tak, a dwie na
nie.
Uzyskane efekty: wszyscy na tak.

Zgranie zespołu: wszyscy na tak.
Możliwość zaprezentowania swoich pomysłów,wykazania się: wszyscy na tak.
Sprawiedliwy podział zadań: wszyscy na tak.

Zadowolenie ze swojej pracy: wszyscy na tak.
zadowolenie z pracy innych: dwie osoby na tak i trzy na nie.

Po dzisiejszych zajęciach wiemy jak zabrać się do kolejnych tematów naszych zajęć. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego,że już d
otarły do Nas z NiBu rzeczy potrzebne do przeprowadzenia kolejnych zajęć.Dziękujemy! Są naprawdę cool!Oto niektóre z nich:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz