O nas

Strzepcz, Pomorskie, Poland
Jesteśmy młodymi osobami tryskającymi energią. Lubimy nowe wyzwania, jesteśmy osobami wymagającymi, nie tylko od otoczenia ale przede wszystkim od siebie. Naszym zdaniem nauka poprzez zabawę jest najlepszym sposobem na pogłębianie wiedzy. Wiemy, że uczestnicząc w tym projekcie nie będziemy się nudzić, a świetnie bawić.

środa, 20 kwietnia 2011

Zajęcia matematyczno-przyrodnicze. Temat zajęć:"Światło światłu nie równe"-światłość źródeł światła.

Hej!!!
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy pojęcie natężenia oświetlenia:

Natężenie oświetlenia - gęstość strumienia świetlnego padającego na daną powierzchnię, równa granicy ilorazu strumienia świetlnego Φ padającego na powierzchnię, do jej pola S, przy S dążącym do 0.

Poznaliśmy zasadę działania fotometra Bunsena i wiemy, jak on wygląda.

Fotometr Bunsena - ekran w postaci kartki papieru z tłustą plamą umieszczony na ławie optycznej pomiędzy dwoma źródłami światła. Oświetlając ekran z obu stron jednocześnie światłem tak, by plama zniknęła, co dzieje się przy jednakowych natężeniach oświetlenia od obu świateł, znając natężenie jednego źródła światła i znając ich odległości od ekranu, można ocenić natężenie badanego światła.




Na zajęciach mieliśmy okazję zobaczyć, jak wygląda luksomierz.

Luksomierz, fotometr do pomiaru natężenia oświetlenia w luksach, stosowany w technice oświetlenia oraz (jako światłomierz) w fotografii i technice filmowej.
Ponadto za jego pomącą mierzyliśmy natężenie oświetlenia różnych pomieszczeń w naszej szkole.
Nasze wyniki to:
-na schodach -108 luksów,
-na korytarzu -115 luksów,
-w pomieszczeniu biurowym 520 luksów,
-w WC -180 luksów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz