Na początku zajęć tradycyjnie odbyło się ćwiczenie otwierające.Było podobne do zabawy w głuchy telefon. Ustawiliśmy się w rzędzie, a ostatnia osoba czyli Paweł miał narysować na plecach uczniowi przed sobą (Weronice) 3 rzeczy: dom, okno, woda, które wcześniej pokazała mu pani na kartce. To co Weronika odczytała, przekazała dalej Karolinie, a potem ona-mnie,a ja Krzysiowi. Do mnie doszło tylko słowo dom. Pozostałe dwa zostały przekręcone.
Po ćwiczeniu otwierającym zostaliśmy podzieleni na cztery stanowiska:
I) Karolina-wpływ detergentów na rozwój roślin
Opis zadania: 4 pędy moczarki kanadyjskiej zostały umieszczone w zlewkach z wodą (200ml)
Do 3 kolejno dodano:
- 25 kropli
-50 kropli
-100 kropli
płynu do naczyń.
4 zlewka pozostała bez zmian.
II) Marysia- oddziaływanie tlenków azotu na wzrost rzeżuchy ogrodowej
Opis zadania: do 2 szalek wyściełanych watą posiano rzeżuchę i dodano kolejno :
-30cm sześciennych 1% roztworu HnO3
-30cm sześciennych H2O
po czym zamknięto je szczelnie przy pomocy plasteliny.
III) Krzysiu+Paweł- wpływ ścieków na życie rozwielitek
Opis zadania: Do 3 zlewek zawierających hodowle rozwielitek dodano kolejno:
-kilka kropel HnO3, soli ołowiu i szamponu do włosów
-rozcieńczony roztwór mydła
-roztwór soli kuchennej
4 zlewka została bez zmian.
IV) Weronika-hodowla sianowa- wykrywanie i obserwacja pierwotniaków
Opis zadania: Do słoika z wodą stawową wrzucono garść rozdrobnionego siana po czym je zamknięto.Można było już zaobserwować pierwotniaki.
Każdy z nas zabrał swoje doświadczenie do domu, aby tam móc codziennie zapisywać zachodzące w nim zmiany i zapisać jego wynik.
Zajęcia były bardzo interesujące :)
Do zobaczenia za tydzień...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz